Saturday 4 May 2013

Cahaya Yang Mulia Menyinari Bendera Malaysia Spring

Cahaya tu NUR,
Mulia tu IZZAH,
Cahaya Yang Mulia Itu adalah NURUL IZZAH ler....

Apo ko bondo nyor e'jang....?

Aku nak cerita pasal plan PKR untuk wujudkan Malaysia Spring yang di championkan oleh Nurul Izzah. Tapi sebelum tu kita panaskan enjin kita sikit dan belajar serba sedikit mengenai NI ni.

Aku call kawan aku tadi, sajer jer bercerita pasal NI sebab kes video dia yang dah keluar tu la... stim siol. Sorry yer saya lelaki. korang baru tau pasal video dia ni kan? jadi korang macam sangsi la dan tak percaya la kan orang yang naive macamni takkan seliar itu.

Sebenarnya kami dah lama kenal perangai dia nie sebelum kahwin. Ini zaman masa Senator Ezam masih lagi dalam PKR. NI masa tu darah muda sedang bergelogak dengan nafsu.... tapi sebab dia takde life kat luar untuk bercampur dengan kawan-kawan jadi dia hanya akan bercampur dnegan kawan-kawan bapak dia la.

tup, tup, tersangkut pulak hati dia pada mamat sorang nih....kawan DSAI la... tapi nak bercinta openly tak berani sebab nanti  DSAI marah... so apa dia buat? sepertimana manusia lain, mereka bercinta dalam senyap. Jumpa-jumpa pun kat tempat senyap... bila dah lama dan kerap berjumpa, maka kemesraan tanpa batasan pun berlaku.

Bila perlakuan mereka dihidu oleh DSAI dan WA, mereka pun terpaksa kurangkan berjumpa la....so pengubat rindu adalah dengan cara menggunakan telefon.... so berboraknya macam style remaja dalam bilik la... stim stim la kan. Tapi lelaki tu tidak menggunakan handphone dia sebab dia tau DSAI dah tap telefon dia. So dia selalu pakai telefon kawan lagi sorang ni...

cakap sampai ke subuh. bill beribu-ribu sampai telefon kawan tu kena potong. Bil tu adalah bukti, tapi memandangkan kita taknak mengaibkan orang, saya tak perlulah tunjuk. buang masa pun. Bukan korang nak percaya. Lagi pun aku malas nak minta bahan bukti tu kat kawan aku. So sampai kat sini sahaja la.

Berbalik kepada Malaysia Spring.

All have been staged managed. Sekarang dia perkenalkan idea ini sebagai usaha bagai-bagai. tapi sebenarnya PKR akan gunakan landmark ini sebagai landmark untuk berdemo.

Nanti korang tengok la dia akan tandakan tempat yang ada 3 bendera PKR bersilang sebagai tanda tempat berkumpul untuk mula berdemo di jalanraya dan menuntut kononnya rakyat dizalimi, SPR Penipu.... bila benda ni sedang berlaku.... gambar dan video "rakyat" kononnya sedang berdemo akan rekod oleh media asing dan akan dimainkan pula oleh media asing supaya kuasa asing campur tangan dalam urusan SPR yang tidak terlus. Mereka akan cuba untuk melibatkan diri sebagai pemerhati secara sukarela dan membantu Malaysia mencapai kedamaian. KONON.

No comments:

Post a Comment